niedziela, 8 kwietnia 2018

Niedziela z hafciarskim alfabetem - G

Kolejna niedziela z cyklu Hafciarski alfabet, gdzie znów będziecie mogli
poczytać sobie moje skojarzenia, dziś związane z literką


Od czego by tu zacząć? Może od...

G jak Gaduła

Bo może tego nie wiecie, po moich postach nie łatwo jest się tego domyślić,
ale przyznaje się do tego - jestem gadułą. Osoby które mnie znają, dobrze o tym wiedzą.
W domu nieraz o mnie mówili, że jestem druga Hanka Bielicka.
Ale to nie tak, że cały dzień mi się buzia nie zamyka. Ja potrafię wiele godzin
przesiedzieć w ciszy i spokoju,  ale jak już się odezwę, to powiem dużo i szybko :)
Chodzi o to, że nie należę do osób które w rozmowie prawie  wcale się nie odzywają
i wtedy trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby jakoś taka rozmowa szła.
 Ja jak trzeba siedzieć cicho to siedzę, a jak trzeba mówić to mówię :)
Może się Wam to wydawać dziwne, bo na blogu tego mojego gadulstwa nie widać.
Przynajmniej taką mam nadzieję. Staram się pisać krótko i na temat żeby nikogo
nie zanudzać. Zresztą gdy wstawiam posty rękodzielnicze, to najważniejsze są wtedy
zdjęcia rzeczy które mam do pokazania, a nie to co mam do powiedzenia :)

*******************************

G jak Google

Czyli zapewne wszystkim znana przeglądarka internetowa,
z której cały czas korzystam kiedy tylko potrzebuje.


Na początku bardzo często szukałam tam różnych zdjęć,
inspiracji i pomysłów na swoje prace. Teraz bardziej mi służy
do wyszukiwania różnych informacji choć nie tylko, wszelkiego rodzaju
tapety do stworzenia moich banerków szukam właśnie przez Google.

************************************

G jak Gallery.ru

Bardzo fajna strona internetowa, gdzie można znaleźć dużo różnych
wzorów do haftu krzyżykowego, polecam sama często tam zaglądam :)

*********************************

G jak Galeria

Nie wiem jak Wam, ale mi się zawsze marzyła taka galeria swoich prac.
Oczywiście wirtualna :) Poczyniłam mały krok w tym kierunku i zamiast
etykiet, które kiedyś były po prawej stronie mojego bloga (teraz są one na
samym dole bloga) zrobiłam właśnie sobie taką mini galerię swoich prac.
Zrobiłam to po to żeby ułatwić sobie, czy innym wyszukiwanie konkretnych rzeczy.
Teraz gdy przykładowo potrzebuję znaleźć post, w którym pokazywałam breloczki
w kształcie biedronki, wchodzę w katalog "Breloczki" i wyświetla mi się galeria
wszystkich moich prac. A po kliknięciu w dany obrazek przeniesie mnie do tego posta.


Dopiero nie dawno zaczełam to robić, więc jeszcze nie wszystko do końca
jest tak jak należy, ale za jakiś czas już powinno być skończone.
W końcu "przerobienie" ponad 1100 postów musi trochę potrwać :)

***************************************

G jak Garnitur

Czyli moje prace hafciarskie, a dokładniej rzecz biorąc kartki z garniturami.


Fajne są takie wzory, świetne na typowo męskie prace.
W zasadzie same wzory wystarczają, żeby kartka wyglądała elegancko,
nie trzeba tam już nic więcej do nich dokładać ani kombinować.
Na pewno jeszcze nie raz po takie wzory sięgnę.

***************************

G jak Gwiazdka

Ooo to jest temat, w którym my rękodzielnicy możemy się wykazać
i to nie tylko w hafcie krzyżykowym, ale w każdej jednej technice.
Co rok obserwuję i podziwiam na Waszych blogach jakie piękne prace tworzycie.
U mnie haftowane to pewnie głównie powstają kartki


Ale tez i inne gwiazdkowe, haftowane prace u mnie zobaczyć mogłyście.
A jeżeli jeszcze tylko wytrwamy na naszych blogach, to zapewne nie raz jeszcze
coś w tym temacie i w tej technice u mnie zobaczycie.

**********************************

G jak Gazeta

Czyli teraz będzie przechwalanie się :)
Miałam to szczęście, że moje nazwisko w gazecie znalazło się już parę razy.
(A nawet miałam okazję udzielać wywiadu w kilku regionalnych telewizjach,
ale to było lata temu i jak to się mówi "dawno i nie prawda") :)
W każdym bądź razie najbardziej jestem dumna z wywiadu jakiego udzieliłam
do Gazety Wyborczej, a o którym możecie poczytać tutaj.


A jeżeli chodzi o rękodzieło, to tak jak nie które z Was też miałam
to szczęście i radość, że mój blog został zauważony i zareklamowany
w gazetce Coricamo - Twórcze inspiracje

*****************************

G jak Geny

W zasadzie chyba od tego powinnam zacząć, bo gdyby nie geny odziedziczone
po mojej Mamusi, a pewnie też i trochę po mojej Babci, to nie byłoby
mnie teraz tutaj i nigdy byśmy się nie poznali, a ja bym tego posta nie pisała.
Te dwie najważniejsze kobiety w moim życiu przekazały mi w genach zdolności
manualne, talent rękodzielniczy i chęć do nauki i próbowania nowych rzeczy.
To One też mnie nauczyły wielu rzeczy i wspierały w moich staraniach.
Babci niestety już od wielu lat przy mnie nie ma, ale wierzę, że gdzieś tam z góry
na mnie patrzy, jest zawsze przy mnie i jest ze swojej wnusi dumna :)
Mamusia natomiast wspiera mnie do dziś i wiem, że jeżeli tylko czegoś będę
potrzebować, czy czegoś się dowiedzieć, to zawsze mogę na Nią liczyć.
I za to Ci Mamuś kochana bardzo dziękuję!

********************************************

Na dziś kończę moje gadulstwo, życząc Wam miłej niedzieli :)

22 komentarze:

  1. Dużo się o tobie dowiedziałam ;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię te niedzielne posty z alfabetem, można z nich sporo się dowiedzieć o Tobie. Zachwycam się karteczką z Maryją - jest przecudowna. Pozdrawiam Lidziu i życzę udanej niedzieli.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje hafty Lideczko są zawsze zachwycające !Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne skojarzenia.
    Miłej niedzieli Lidziu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne sa te Twoje "hafciarskie skojarzenia" i już ciekawa jestem następnych:-)))
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne skojarzenia z super przykładami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowy post, bardzo oryginalny :) Pozdarwiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W życiu bym nie powiedziała, że jesteś Lidziu gadułą - na blogu tego nie widać.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Popatrz:)niby się już długo znamy,a znowu się dowiedziałam o Tobie czegoś nowego:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezła kolekcja temperówek. Kiedyś moja ciocia zbierała takie chińskie ceramiczne ze zwierzątkami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo trafne skojarzenia. Uśmiałam się z tego gadulstwa. A zaproszenia do mediów świadczą o profesjonaliźmie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne skojarzenia na kolejną literkę :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja uwielbiam Twoje gadulstwo.
    Buziaczki.
    G jak Gosia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. o rany, ile skojarzeń :) fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lidziu swietne skojarzenia a wywiad idę oczytać i gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Córeńko! Jak na razie Wspaniale Ci idzie wyszukiwanie tych skojarzeń,Dziękować nie masz za co, Po to się ma Mamusię , Miłego wieczoru Wam Życzę, Buziaczki Pa

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny wpis, jak zawsze ☺. Gaduła, to coś o mnie, he he, lubię długie posty czytać i pisać, gdyż możemy się trochę poznać. Ostatnio brak mi czasu na blogowanie, ale kiedy minie ten gorący okres w pracy, znów tu będę ☺.
    Nie wiedziałam o gazecie i wywiadach, gratuluję, to duży sukces.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lidziu extra mi się dziś czytało Twoje skojarzenia. Całkiem ich sporo . Pomysł z galerią jest rewelacyjny , co ja się czasem naszukam różnych rzeczy na swoim blogu a tak to jedne klik i jest.
    Pozdrawiam "Gadułę" i życzę miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  19. Lidko, czym Ty nas jeszcze zaskoczysz? Ta kolekcja temperówek jest rewelacyjna :-)

    Co do galerii swoich prac, to może zrobiłabyś ją w takiej formie, jak zrobiłaś stronę z wyzwaniami czytelniczymi i również umieściłabyś na górze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ta galeria jest zrobiona w takiej formie jak wyzwania czytelnicze :) A co do temperówek, to ich już nie mam, kilka lat temu sprzedałam ją w całości. Ale za tą są świeczki :)

      Usuń
    2. No to źle Cię zrozumiałam - myślałam, że pod linkiem "galeria", którego za nic nie mogłam znaleźć, są odnośniki do poszczególnych kategorii, stąd mój komentarz. Teraz już wiem, co i jak - po prostu miałam inne wyobrażenie galerii.

      Usuń
  20. Świetne skojarzenia, gratulacje wywiadu. Bardzo spodobały mi się ye garnitury. Wyglądają cudownie :) a co eo gadulstwa znam ten temat, sama jestem, szybko i dużo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)